Halvpart og weekendpas

At have halvpart eller weekendpas er en god måde at starte på hesteeventyret inden pony- eller hestekøb bliver aktuelt.

Vi forventer fra bestyrelsens side, at nedenstående regler og klubbens love overholdes.

Derudover vil der ved start af aftale blive skrevet kontrakt.

Kontakt et bestyrelsesmedlem for at høre mere om halvpart eller weekendpas.

Ventelister på part og weekendpas kan forekomme.

Priser (gældende fra 1.september 2023)

Halvpart

Hest/pony i boks incl. én leksion undervisning ugentligt                                     1000 kr.

Weekendpas

Hele weekenden (max 1. times ridning pr.dag)                                                             350 kr.

Regler for halvpart:

• Der må rides alle dage, hvor hesten kun går en lektion undervisning - dog skal hesten have 1 fridag om ugen, hvilket er partens ansvar at sørge for.
  • Spring; maks 1 gang i weekenden. Der må aldrig springes alene hvis rytter er under 16 år. Springvest skal benyttes.

Regler for weekendpas:

• Der må rides 1-2 dage fordelt på fre-, lør- og søndag afhængigt af weekendpassets form.
  • Spring; maks 1 gang i weekenden. Der må aldrig springes alene hvis rytter er under 16 år. Springvest skal skal benyttes.

Husk de almene regler:

• Ryd op efter dig selv.
  • Ingen longering, når der rides i hallen - medmindre der er konsensus omkring det med de ridende equipager. Spørg først.
  • Brug hjelm og sikkerhedsudstyr.