Stævneinformationer

Stævneinformation

Q.      Hvad skal jeg vide før mit første stævne?

Læs her Dansk Rideforbunds introduktion til ridestævner.

Q.      Hvad er licens?

Det er vigtigt at huske, at når man deltager i D-stævner, er alle Dansk Rideforbund (DRF)s regler gældende. Deltager man ved disse, skal man have have rytterlicens, som betales til DRF – du kan læse mere om licenserne hér.

Q.      Hvad er ryttermærke?

Ryttermærke er Dansk Ride Forbunds sikkerheds- og grunduddannelse, som giver rytteren adgang til at kunne ride stævner, men vigtigst af alt at give børn, unge og voksne de basale forudsætninger til at omgås heste.

Brovst Rideklub afholder ryttermærkeundervisning 1-2 gange om året. Kontakt underviser for at høre hvornår næste hold starter.

Q.      Hvad er et breddestævne?

Alle klubber kan udskrive stævner samt klasser i breddediscipliner/aktiviteter. Fordelene ved at afholde denne type klasser/stævner er, at det ikke kræver rytterlicens. Breddeaktiviteter betegner de aktiviteter som ikke er dressur, spring, voltige, military, distance og paradressur.

Q.      Hvad er klubmesterskab og elevmesterskab?

Ryttere i Brovst Rideklub kan hvert år konkurrerer om at blive klubmester og elevmester. Læs om regler, tilmelding og resultatudregning her.

Selvom du aldrig har startet stævner før, er det ikke noget du skal være bange for at kaste dig ud i. Vi har samlet et par punkter her for at hjælpe dig godt på vej.

Brovst Rideklub er en klub under Dansk Ride-forbund (DRF) i Distrikt 14

(Nordjylland). Dette betyder, at alle der rider stævner skal være medlem af en klub under DRF (undtaget er visse breddeaktiviteter).

Når vi rider og laver stævner, følger vi DRF's reglementer.